Interview met Martijn Snels

Pluscloud werkt voor een optimale klantbeleving 

Als totaalaanbieder van IT-oplossingen zoekt Pluscloud samen met de opdrachtgever naar de beste klantbeleving binnen én buiten de organisatie. ,,Je wil klanten niet verliezen, maar personeel ook niet.”

Pluscloud gaat terug tot 2005. Als student begon oprichter Martijn Snels met het bouwen van websites, waarin toen al klantcontactsystemen centraal stonden. Websites bouwt Pluscloud niet meer.

De focus ligt op een optimale klantbeleving voor organisaties, zowel intern als extern, met Zendesk (klantenservice) en Wildix (communicatie) als basisproducten. Denk hierbij aan: e-mail, chatfuncties, beeldbellen, telefonie, zelfservice en zelfs klantcontact via social media.

Pluscloud gaat eerst met de klant in gesprek om te kijken waar nu daadwerkelijk het knelpunt ligt. ,,We kunnen wel direct een oplossing aandragen, maar misschien verhelpt onze oplossing het probleem helemaal niet”, legt Snels uit.

Hij schetst een voorbeeld: ,,We halen klantinformatie op uit, bijvoorbeeld, een webshop zodat een klantenservicemedewerker bij een telefoongesprek direct weet over welke bestelling deze klant belt. Hierdoor creëren we een oplossing die aansluit bij de wensen of werkprocessen van de klant, waardoor de organisatie de processen niet hoeft aan te passen aan de softwareoplossing.”

Ook de interne klantbeleving is belangrijk, weet Snels. ,,Je wil klanten niet verliezen, maar ook je personeel niet. Daarom is het belangrijk dat medewerkers ook prettig kunnen werken met de diverse contactkanalen.”

Pluscloud wil netwerk vergroten 

Om in de regio het netwerk verder te vergroten, is Pluscloud aangesloten bij Plateau Eindhoven. Snels: ,,Dit is toch je achtertuin. Diverse klanten komen uit deze omgeving en we willen ook de andere organisaties leren kennen.”

Een vraag, opmerking of belangstelling voor een lidmaatschap?

Petri Willems | Secretariaat

Petri Willems | Secretariaat

Secretariaat